Van Săo Pedro de Moel naar Marrazes

8 september 2022 - Figueira da Foz, Portugal

Waarom marrazes ?? Er is geen hostel in de buurt dus het volgende gedaan:

Heerlijk vroeg opgestaan en op tijd gaan wandelen niet wetende dat het eerste gedeelte door bos en zandpaden ging Maar ja dat hoort erbij wil je zoals vandaag 'n beetje opschieten  Du de eerste stad is Marinhe Grande even 'bakkie en banaan en weer door op weg naar Marrazes het is prachtig wandelen ondanks de regen af en toe (regenjas uit en aan) lekker fris dus lekker voor het tempo

Het gaat voorspoedig Ik heb besloten om van Marrazes de trein te nemen naar Figueira de Foz.

Er zijn daar genoeg hostels Ik wacht op de trein en kom in gesprek met een fietster uit Lissabon die vanaf Santiago weer terug fietst naar Lissabon En verteld mij over het hostel waar ik nu ben (Hostel 402) prijs € 15,= ik vraag of zij voor mij wil boeken en dat doet ze graag en ze vraagt daarna of ik € 15 ,= aan de eigenaar wil geven ze was vroeg opgestaan en vergeten te betalen Ze betaald mij

€ 15,=  die heb ik hier keurig betaald

Ik ben nu in het hostel  Het pand is 135 jaar oud en nog goed intact   4 personen op een kamer is prima

Ik heb eerst een biertje gehaald en ga mijn blog schrijven en douchen en de stad in om te eten en rond te kijken

Ik wens jullie allemaal een fijne avond  gr Jaap

ps. Ik had gister geen internet WiFi vandaag 2x 'n blog.

1. Ronald:
    8 september 2022
    Goed verhaal pap, mooi die spontane ontmoetingen. Die zijn het leukste!