Van Padrón naar Santiago de Compastela

3 oktober 2022 - Diemen, Nederland

De laatste dag  vandaag is de trip naar SdC  ook wel een lange dag 28 km  we hebben afgesproken dat we samen gaan binnen komen met de groep. 'n Ieder loopt toch wel zijn eigen route en als we bij santiago zijn wachten we op elkaar.

Eerst koffie en  broodje en omdat we nog bij elkaar besluiten ook Champagne mee te nemen in de rugzak en daar op het plein te openen en te drinken ♡  zin in.

We gaan wandelen ieder in zijn of haar  eigen tempo Ik wandel heerlijk niet te snel en achter de groep aan soms alleen Soms weer samen na enkele rust periodes De Alberge is besproken in de stad. Relaxen dus onderweg

Af en toe pauze eten en dan zijn  we eindelijk aan het begin van de stad en verzamelen we tot de groep compleet zijn.

Gezellig wandelen we samen door de stad wel stijgt de weg  van brede straten naar smalle gezellige straatjes met winkeltje kroegjes,

Het geeft een gezellige sfeer en dan zijn we er eindelijk. Het grote plein voor de mooi opgeknapte Kathedraal.

Wel begint het 4 minuten te regenen heel even  heel vreemd ('n boodschap uit de hemel ??)

De regen stopt en het voelt heel fijn en warm om hier niet te zijn  zelfs emotioneel na bijna 600 km.

Ieder voor zich beleeft dit moment op zijn eigen manier. Even rust even in gedachten en.... dan volgen er felicitaties kleine en grote tranen. De champagne kurk knalt en we proosten  drinken  Het voelt fijn om hier samen te zijn.

En nu samen op de foto  en adresgegevens  die nog niet zijn uitgewisseld en ook kijken naar al de pelgrims (caminogangers)

die nog allemaal binnen komen  lekker even op de rugzak liggen met het zicht op de Kathedraal toppie

Nu 'n uurtje besluiten we om naar de alberge te gaan om de rugzak af te doen douchen schone kleren aan en speken af om samen vanavond samen te eten als afsluiting.

De alberge is prima. Fijne douche ruim en goeie bedden. Tevreden.

Voor we gaan eten ga ik zelf toch nog even de stad in en ga Mijn certificaten  ophalen en gegevens  invullen en na de wachtrij ben ik na 30 minuten weer buiten   Ik ben hier voor de tweede keer en mijmerend loop ik lekker door de stad.

Geniet van 'n biertje op 'n terras Het is druk veel pelgrims passeren de straten Leuk om te zien.

Terug naar de kamer Iedereen heeft zijn eigen ding gedaan De was gezamenlijk gaat in de wasmachine en daarna de droger.

Dan verzamelen en heerlijk eten in een tapas zaak in de stad  het was erg gezellig en 'n beetje laat (=toegestaan) Morgen komt de tweede groep die al eerder bij deze groep  was maar niet sneller loopt binnen.

Welterusten allemaal

En heerlijk slapen

1. Corrina:
    4 oktober 2022
    knappe prestatie Jaap en ik heb genoten van je blog
  2. Christa:
    6 oktober 2022
    Trots mag je zijn op jezelf....en dank je voor je mooie verhalen en foto's..