Van van Nazere naar Săo pedro de moël

8 september 2022 - Figueira da Foz, Portugal

07.00 opstaan douche en op weg eerst een hele klim naar boven Te hoog voor deze morgen trap na trap en hoger en hoger Boven gekomen eerst koffie en water bijgevuld en dan een heerlijke weg naar de bestemming.

Ik kan kiezen de hele lange weg of af en toe afdwalen naar de zee via plankiers speciaal aangelegd en zeker de moeite waard Door bossen en langs de rotsen van de zee De zee is woest en levendig Ik geniet ervan Nu duidelijk een met de natuur.

Af en toe weer terug naar de hoofdweg maar bij elke gelegenheid terug naar de plankiers heerlijk wandelen zo

Ik kan ook goed het tempo erin houden voelt prima Ik kom aan in Pedra DO ouro tijd voor koffie en broodjes en water Het begint pittig warm te worden  nog niet zo ver meer 8-9 km ik doe rustig aan.

Pedro de moel is een rustig plaatsje niet al te groot met vuurtoren de camping waar ik ga slapen is even buiten het dorp.

Geen levendige camping dus geen disco etc Ik krijg 'n tweepersoons huisje toegewezen Prima schoon en netjes.

Schoenen uitstippelen aan en douchen. Er is geen wasmachine dus straks met de hand mijn kleren wassen.

Ik doe het vandaag en direct dan kan het nog in de zon drogen !! Waslijntje gespannen  en de was opgehangen.

Tijd om even rond te kijken. Zwembroek mee voor het geval ik toch in zee kan zwemmen. Er is wel plek om in het water te gaan maar niet te zwemmen de zee is sterk en tegen de rotsen slaan wil ik niet. Wel in de zwembroek en in de zee gelopen.

Even naar de super voor eten (salade en fruit) er is niet veel restaurant .

Op de camping bier gedronken en even heerlijk gaan slapen

Salade gegeten en fruit Was is droog en in de backpack klaar voor morgen.

Nog even rond gelopen en genoten van de ruwe zee , ga ik in mijn mandje

Twee uur 's nachts begint het te regenen 15 minuten en daarna waaien Alle dorre bladeren waaien om het huisje alsof het lijkt dat het nog meer regent. Ik slaap nog even door.

1. Francien:
    8 september 2022