Van Mos naar Pontevedra

23 september 2022 - Caldas de Reis, Spanje

Vroeg op 06.15 aankleden wassen en Géén koffie wel 'n banaan en op pad Nou dat was wat het is nog donker wel wat straat verlichting Opvallend zuinig met de elektriciteit hier het gaat bergopwaarts hoger en hoger , weer hoger het lijkt niet op te houden na 4.5 km gaat het eindelijk wat naar beneden  Het voelt direct wat beter in de benen ,maar mijn schone shirt is nat van het zweet.

En dans er koffie alhoewel op de driesprong geen richting (lees gele pijl) aangegeven.

Goed gegokt en de koffiebar ingestapt 2 bananen gekocht voor onderweg en espresso en broodjes kaas heerlijk dit ontbijt.

Op naar Redondela op 13 km  gaat weer heel veel omhoog en omlaag, elk kein stadje loop je in omlaag en eruit weer omhoog pfff.

Koffie op 13 km en het is bekend dat er geen restaurantje is tot aan Pontevedra

Ik passeer veel mooie stadjes Capela de Santiaguiño, Galleiro/villa de Infiesta  en Arcade heerlijk oud en soms gedateerd Heel veel druiven onderweg nog een de wegen zijn redelijk begaanbaar het regent niet dus geen enkel probleem Het omhoog en omlaag blijft 'n dingetje de resterende km van 13 naar 26 gaat alleen door het bos prachtig veel watertjes bruggetjes slingerend ,heerlijk lopen zo.

Dan aangekomen in Pontevedra op zoek naar de alberge en die is gauw gevonden  Ook mijn loopmaatjes volgen snel

Ik wil voor 2 dagen boeken om een dagje in dit stadje rond te kijken.

Is niet mogenlijk  morgen opnieuw Inchecken als alles schoon is Ik kijk wel Lekke douchen  schone kleren aan de was gezamenlijk gedaan en in de droger altijd weer lekker schone kleren mee toch .

We gaan 'n biertje doen in de stad en even rondkijken leuk restaurantje uitzoeken voor vanavond pas na 20.00 open

Terug even chillen in de alberge met 'n biertje en 20.00 weer naar het centrum  Heerlijk gegeten met wijn en een mooi restaurant om 10.00 terug  licht moet uit zijn op de kamers m.n voor degene die morgen al vroeg opstaan

Licht uit welterusten