Van Portela de Tamel naar Ponte de Lima

18 september 2022

Zo dat was even 'n dagje opgestaan om 06.00 door veel vertrekkende casino's wassen aankleden en gaan het is nog schemerig en waar zijn de gele pijlen ??  Ha ha die heb ik gister al bestudeerd en dat is makkelijk dan.

Er was voorspeld dat er de eerste tijd geen koffiestop zou zijn komt niet goed met de koffie dus Voldoende water mee en maar kijken hoe het gaat Banaantje gegeten en onderweg het gaat direct al flink omhoog met weg en eerste zweetdruppels verschijnen op mijn voorhoofd en rug  ha ha

Het is helemaal niet koud 18 graden en geen windje te bekennen.

Blij dat de korte broek is uitgevonden .

Het blijft klimmen en de weg is veel slechter aan het worden asfalt verdwijnt en keien en modder verdwijnen onder mijn schoenzolen. De wegen kronkelen door het mooie landschap Het is hier werkelijk wonderschoon  Heel veel druiven struiken en maïs

Pompoen velden en heel veel stikstofvrij bos

het wandelt heerlijk zo in de natuur en het is er stil heel stil alleen de voetstappen maken het geluid hier.

Hoeveel stappen heb ik al gemaakt deze camino ? laat maar het zijn er veel

Vandaag volgens de routemap 24 km Ik ga het meemaken dan eindelijk koffie en broodje na 6 km

Korte stop gehouden het is fris en ik mag nog wat km gaan

Weer in de benen Heel veel dorpje doorwandelen en slechte wegen Veel hoogte meters ik zweet zo maar veel Water bijgevuld bij een plaatselijke waterplaats er koel water en prima te drinken De 2e koffiestop is laat en ven deze plaats is het nog maar 6 km wandelen

Volgens de map .Ik neem de tijd om even te rusten de alberge gaat pas om 15.00 open

De laatste 6 gaan in 1,5 uur rustig aan en dan kom ik in Ponte de Lima er is markt en kermis Het is druk hier rustig over de markt gewandeld en....n ijsje gegeten kreeg ik trek in toen ik het zag Straks nog tijd over om het stadje te gaan zien al ik ingeschreven ben.

Eerst even lunchen salade en broodje altijd lekker en een biertje  nog even wachten en kunnen we naar binnen Er staan inmiddels wel 30 pelgrims voor de poort. Gezellig kletsend gaat de tijd snel Ik mag als eerste de oudste zeggen ze gezamenlijk oké wat 'n eer

Douchen , bed op orde ,en wassen ophangen en lekker even chillen en de stad in ennatuurlijk weer lekker gegeten met casino's samen mogen naar  Rubiăes is 18.5 km mooi dacht ik  slaap lekker

1. Nico:
    18 september 2022
    Mooi dagverslag, Jaap hoe weet je dat het n "stikstofvrij" bos is? Ik vraag dat omdat we dat hier ook wel kunnen gebruiken (haha) nico.
  2. Jan van der Panne:
    20 september 2022
    Leuk verslag weer Jaap. Je schiet aardig op. Valt het mee tot nu toe? Gr. Jan vdP