Van Pedra Furada naar Portela de Tamel

17 september 2022

Hoi allemaal,

Even uit Portugal Na een rustige nacht  slaapzaal met alleen ik  goed kunnen slapen na toch wel een drukke dag (laatste biertje niet moeten nemen ) 2x uit voor een toiletbezoek  Wakker om 06.30 douchen aankleden Baneaan en fruit en op weg De eerste koffie was verder als verwacht 4.5 km maar dan heb je ook wat Koffie broodje en een voor onderweg  eerste stad is Barcelos en is op 8.9 km Het is er gezellig druk Er is markt en alle terrassen zitten lekker vol en veel caminogangers  daar ga ik tussen zitten ,praatje maken koffie drinken altijd leuk Ik ga verder en het wordt warm en warmer Gelukkig bieden de bomen verkoeling en is hard nodig Pet op zonnebril

Lekker kunnen wandelen wel wel klimwerk Hoort erbij toch.

In ribeira is de 2e stop op 14 km ik ga in het rest kijken voor eten (lunch)en 'n biertje Helemaal gelukt.

De laatste 6.5 km gaan voorspoedig en om 14.00 ben ik in Portelade Tamel en de grote alberge is open  4x14 beden in 4 zalen

Wasmachine en droger € 4,=  alle was ook wat ik zelf had gewassen dagen ervoor gaan in de wasmachine en droger heerlijk schoon allesl weer. Bed opgemaakt en lekker even geslapen even in de route gewandeld en 'n biertje gedronken Kerk bezocht er was een dienst aan de gang. Ennom 19.00 eten camino menu heerlijk gegeten en nu de backpack inpakken voor morgen

Ik ga morgen naar Porte de Lima volgens de navigatie 22 km ik ga het beleven Slaap lekker .....

1. Simone:
    18 september 2022