Van Ponte de Lima naar Rubiăes

19 september 2022 - Rubiães, Portugal

Hoi allemaal,

De trip voor vandaag 18 km niet te veel zou je de denken.

De start was: Om 05.15 gingen de eerste ritsen van de backpack op de kamer waar zo'n 32 proberen te slapen gingen heftig open en dicht , en plastic zakken in en uit de backpack niet normaal zoveel herrie en gestuntel heen en weer lopen geklets etc zeer irritant als men dat doet. Geen rekening houden met een ander Licht aan en uit Zaklamp aan en uit toilet in en uit.

Ik ben na 4 te zijn omgedraaid 0m 06.00 het bed uitgegaan en om half zeven gestart aan een best wel zware dag volgens de wandelgids Het is nog donker .... zaklampje aan en op pad Smalle zand paden en keien schieten onder mijn schoen door

Het is goed oppassen met  weinig licht. Ik merk dat de weg langzaam stijgt Nu onder een laag tunneltje en dan weer zandpad gelukkig begint het licht te worden na 20 minuten.

De eerste caminogangers komen in beeld  wandel een stukje op met ze en maak 'n praatje en  al snel pak ik het tempo zoals ik wil lopen.

De weg wordt slechter en slechter , oude Romeinse wegen is waar ik nu over heen loop en het gaat omhoog en naar beneden Nog geen koffie ?? Ik moet het met het water doen uit de camelback. De wegen zijn keien ongelijk en modder kortom een sensatie.

Wat geen sensatie is dat de weg omhoog en omhoog gaat een klein stukje vlak bochtje om en weer omhoog zeker 3 uur klimmen tot je eindelijk boven bent Het zweet druipt uit m'n shirt  even rust bijkomen en met water uit de backpack mijn gezicht afspoelen.

En dan nog 5 km licht naar beneden tot eindelijk op 3 km voor de aankomst koffie Een klein schuurtje door de man zelf in elkaar gezet heeft een heerlijke espresso en banaan en cake  heerlijk even Daar komt ook mijn loopmaatje Irene en drinken samen nog 'n bakkie en wandelen nar de alberge Daar zijn we met nog enkele camino's de alberge is nog niet open Irene Google wat en er is op 100 meter nog een albrge en die is wel open en de verrassing is dat er een zwembad is.

Nou dat is wat we wel willen dus backpack mee en lopen Het is € 2,= duurder en er is een was machine en droger Ik voel me verwent  met deze alberge

Douchen en de was in een mandje afgeven   en in het zwembad zooooooo lekker Heerlijk in de zon relaxen en genieten

Samen drinken we 'n biertje en genieten samen Een Amerikaan een Engelsman twee Duitsers en 2 Nederlanders het leven is mooi

Ik slaap even 'n uurtje en dan brengt de dame de was gedroogd en wel in een mandje  0p mijn bed dit is geweldig

We chillen lekker samen bij de Pool  en zwemmen, lachen wisselen verhalen van de dag uit .

Besluiten om samen te eten in het restaurant op 400 meter in het dorpje Camino menu erg lekker Met 'n wijntje

Terug gekomen bij alberge nemen we nog 'n biertje en gaan heerlijk slapen Vertrek morgen om 08.00  we gaan nar Tui (is net over de grens in Spanje ) zin in  slaap lekker allemaal

1. Ineke:
    19 september 2022
    Was weer een enerverende dag voor je Jaap
    💪💪💪😘
  2. Francien:
    20 september 2022
    Naar Tui, leuk daar ben ik ooit begonnen, vanaf daar ‘ loop ‘ ik weer even bekende weg mee 😅
  3. Nico:
    22 september 2022
    Respect Jaap, ga door.
  6. Willem en Sannie:
    22 september 2022
    Wat n bobbels Jaap goed opletten Hoop niet dat je val Succes !!