Van Mosteiro de Vairăo naar Pedra Furada

16 september 2022 - Rates, Portugal

Heerlijk geslapen En genoten van het ontbijt en de vele camino gangers ommij heen Engeland Duitsland Australië Finland Italië en Portugese en Nederland  heel gezellig

En ieder doet het zijn of haar eigen mannier

De start was prima De koffie liet even op zich wachten Pas na 7 km Dus...extra lekker Ik kon gister mijn telefoon niet goed opladen er was iets met de stekker dus even 'n langere koffiestop. ,wat wel fijn is Maar de temperatuur loopt op en het is nu al 22 graden

Ik stap op en het landschap is divers herinneringen An een Romeinse tijd zijn hier erg zichtbaar

De huizen zijn slecht onderhouden  en de wegen is alles keitjes en kasseien en dan de nodige modderwegen maken het lopen niet gemakkelijk. Er is veel valsplat en soms gaat het ook heel stijl omhoog (en naar beneden) 2 dorpjes gepasseerd weinig koffie stops dus  met nog 4 km te gaan en ik ben op tijd een winkeltje en een restaurantje Dus water fruit en eten

Ik bestel 'n biertje met salade en aardappels en rijst allemaal heerlijk Lekkere lunch lekker genieten en ook van de langstlopende caminogangers  Het is half kwart over een inmiddels op weg naar de alberge daar arriveer ik  rond twee uur

Verrassing er is een zwembad Heerlijke kamer met 6 bedden en ik ben de eerste Kan een bed uitzoeken (de grootste)

Lekker douchen en heerlijk in het zwembad San de kleren wassen en ophangen te drogen Er is voor vanavond een restaurant op 300 meter Het gaat goed komen.

1. Romy cocu:
    16 september 2022
    Het weer knapt op! Fijn hoor, je bent volgens mij nu op de helft💪Lekker doorgaan
  2. Christa:
    16 september 2022
    Leuke verhalen weer,,en volgens mij geniet je ook☺️
  3. Nico:
    17 september 2022
    Eindelijk een verhaal zonder regen, is het daar werkelijk zo nat? Klinkt goed, lunchen met n biertje zouden we hier ook moeten doen.
    En Jaap, een beetje berg op/ af is voor jou toch geen enkele moeite?