Van Óbidos naar Nazeré

6 september 2022 - Nazaré, Portugal

Op tijd gestart, de benen voelen goed, en de trip is ongeveer 30 km Het is heerlijk weer lekker fris is goed voor het tempo.

Ik wil niet hard maar wel lekker door wandelen.

Na 2 uurtjes is er koffie, de dame achter de balie maakt heerlijke espresso en maakt op mijn verzoek 'n hele grote bol met kaas voor mij Ik vraag om 'n banaan en water  en schikt spontaan nog 'n espresso in.

We kletsen wat  waar  ik heen loop  etc erg gezellig en bij afrekenen betaal ik alleen de banaan en water zo aardig.

Op naar Caldas da Rheinha 2e koffie stop en mijn rugzak even beter ingepakt en waterzak bijgevuld.

Er gaat wat water doorheen op zonnige dagen 2,5 liter zeker per dag In Caldas kom ik het eerste bordje tegen van de camino richting,wat leuk ik kan gelijk de binnen weg inslaan geen N8 meer volgen Via Silar DO Porto en Sāomartinho DO Porto blijf ik lekker van de weg af nu naar Serra da Boavista  het gaat goed het is wel erg warm aan het worden  en 'n beetje moe nog niet zoals gister.

Dan kom ik weer bij de N242 klein stukje en gelukkig veel ruimte voor fiets en loper kleine 2 km e dan kom ik op de boulevard van Nazeré nog 2 km Het is druk en de zee roept Hostel is makkelijk te vinden. Ik kan nog niet inchecken na 16.00 Ik mag wel mijn backpack stallen en mijn wandel schoenen Dan eerst maar bier en wat eten..

En de blog schrijven Fijne avond allemaal ik ga in de zee zwemmen heerlijk ........

1. Corrina:
    6 september 2022
    Leuk om te lezen Jaap! En met foto's erbij helemaal top.
    En gelijk een mooi verslag voor om terug te lezen
  2. Francien:
    7 september 2022
    Klinkt al beter dan de eerste dagen. Geniet morgen weer van een mooie dag 🙌
    buenas noches 😴
  3. Jan van der Panne:
    7 september 2022
    Mooi verhaal weer Jaap. Groet. Jan
  4. Danielle:
    9 september 2022
    Jaap veel respect voor je. En bij zo'n lekkere vent als jouw zou ik ook een heerlijk grote bol kaas hebben gegeven. Dat je mooie dingen en mensen onderweg tegen kom .

Groetjes Danielle xxx😘

Op di 6 sep. 2022 18:50 schreef Jaap Leenstra <[email protected]>: