Van elgaria naar alberge peregrinos Casa-A- vore en verder naar Lourosa (brandweer kazerne)

13 september 2022 - Porto, Portugal

Nou de dag begon vroeg 06.00 opgestaan snelle douche aankleden en aan de wandel to de eerste koffiestop en broodjes

De zaak is al open om 06.30 en als eerste klant ben ik tevreden Koffie dubbele espresso en 2 broodjes kaas heerlijk.

En dan op weg neer Săo Joăo da Madeiro is ongeveer 22 km Ik ben vroeg dus lekker aan de wandel het is wat mistig maar al gauw trekt  de mist op En het is heerlijk fris De bewolking blijft 'n beetje hangen verklaart niet veel goeds 1e koffie stop 0m 09.15 de eerste 9 km zitten erop Nu koffie en de water voorraad bijvullen Ik drink ongeveer 2,5 liter per dag als ik wandel en dan 's avonds nog 1 flesje en een biertje.

Als de koffie op is en doet water is bijgevuld begint het buiten te regenen brr

Regenjassen aan en hoes over mijn Back zo kan ik weer op pad Het loopt lekker en na 2 uur ben ik al bijna op de plaats van bestemming het is 12 uur de alberge is nog niet open Ik raadpleeg mijn gids en zie dat er 'n alberge is vlak bij Sana Marina Feira op nog 11 km Ik ga hier niet staan te wachten en loop door 2 uurtjes moet kunnen Eerst even wat drinken en eten en op pad Na 2 uur  ben ik er volgens de navigatie in de buurt toch nog moeilijk te vinden Heen en weer gelopen en gevonden.

En.......wat blijkt het is een kleuterschool die nog we ingeschreven staat als alberge en geen dienst meer doet Ik krijg wel de stempel en water en appel Daar moet ik het mee doen.

Devolgende alberge is te ver en nu ? ik wandel naar de N weg 242 en kijk of er 'n bus te pakken is naar bijna Porto en anders liften .

Half uur later geen bus geen lift Ik heb gezien dat er een brandweer kazerne is in Lourosa (daar kan je over het algemeen slapenik besluit ondanks de vele km vandaag heb er al 32 opzitten de laatste 7 er ook nog wel bij kunnen Rustig aan Ik ben wel moe aan het worden en de regen is er wel en dan weer niet pff Ik  ben blij dat ik er ben Ik ben binnen gelaten zeer gastvrij en krijg 'n velletje en 'n deken Ik mag douchen en krijg 'n handdoek hoe leuk is dat Ik maak 'n praatje en ga eten in de naast de brandweer gelegen  Mac Donalds 2xfriet 1xsalade en ik kan weer tegen Even rond gelopen en blij dat ik lig Ik ben in no time vriend met klaas vaak

Om 01.00 ben ik wakker dat wil ik niet even water gedronken en even rondgelopen in de hal waar ik slaap en weer Ls een blok in slaap gevallen.

1. Willem en Sannie:
    13 september 2022